Vårtecken efter vårtecken och nu är det redan april! Snart sitter vi ute på terrassen och njuter av den värmande solen. Sommaren närmar sig och vi håller igång för fullt. April är den bästa månaden att göra de sista korrigeringarna för att toppa den där sommarformen så den är perfekt klar till semestern. Vi har flera alternativ för en hjälpande hand.

Tillsammans med att de nu bara blir ljusare och ljusare och dagarna går mot sommaren är det vanligt att vi kopplar på en massa extra önskemål i träning och kost. Vad vi kanske inte tänker på dock är att trots att de blir ljusare tillkommer det inga timmar eller minuter på dygnet. Vi måste fortfarande hinna med de vi har varit tvungna att hinna för en vecka sedan. Ta en förändring i schemat i taget och låt de sätta sig lite innan du ökar på med nästa så ska du se att de blir en mer hållbar och hälsosam förändring som absolut kommer hinna göra resultat innan sommaren, men med långsiktighet även stanna kvar efter sommaren. Hur härligt hade inte de varit!?

Viktigt att tänka på är såklart balansen mellan både träning, kost och vila. När det gäller att trimma ner lite kilo som oftast är de mest önskade så gäller det ju i huvudsak vad vi hittar på i köket. Men glöm såklart inte motionen. Styrketräning är en väldigt väsentlig del då de ger kroppen strävan efter att behålla muskelmassan. Behöver inte vara de tyngsta vikterna på gymmet utan de räcker med lite extra motstånd, gravitationen kan ibland vara ett fantastiskt redskap. Lite konditionsträning för att styrketräna hjärtat och öka alla de nyttiga och hälsosamma egenskaper kroppen också har förmåga till. Och vila på de för att i återhämtningen knyter vi samman alla dessa hälsosamma effekter och når våra resultat.

Känner du att du behöver lite extra stöd och struktur i detta så kan jag hjälpa dig Kickstarta igång de med ett PT-paket jag kallar för just ”Hälsa Runt Midjan – Kickstart”. Detta är en fantastisk liten extra skjuts när det är dags för en livsstilsförändring. 30 dagars schema med kostrekommendationer, en optimal mängd kalorier för just dig, hur mycket du bör sträva mot i sån noggrannhet som gram av protein, kolhydrater och fett för att nå så optimala resultat som möjligt, samt hur du bör fördela dina måltiderna under dagen. I och med att jag baserar den på dina förutsättningar i kroppen från när du börjar så spelar det ingen roll hur många kilo du behöver/önskar gå ner utan den fungera perfekt vare sig du önskar tappa 10 kilo som om du bara önskar gå ner 2 kilo och tajta till kroppen (då krävs det ju bara mer träning från din sida).

På studion i veckan kör vi lite härliga mobilitetspass i mixen. Dessutom kör vi ett extra härligt pass med SOMA Mind på fredag efter de två lite mer fartfyllda passen!

Här är summeringen på veckans schema!

måndag

  • Morning Flow med Sandra Telleborn 8:30 till 8:55
  • Move Your Body med Sandra Telleborn 9:00 till 9:25
  • Move2day Challenge – 55 min med Jonas Hansson 18:00 till 18:55

onsdag

  • Hanging & Cardio Workout med Daniel Telleborn 8:30 till 8:55
  • Stability Ball med Daniel Telleborn 9:00 till 9:25
  • Move Your Body med Sandra Telleborn 17:30 till 17:55
  • Functional Cardio Workout med Sandra Telleborn 18:00 till 18:40

torsdag

  • Soma Move med Daniel Telleborn 17:30 till 17:55
  • Boxing med Daniel Telleborn 18:00 till 18:40

fredag

  • Tabata med Daniel Telleborn 8:30 till 8:55
  • Stability Core med Daniel Telleborn 9:00 till 9:25
  • SOMA Mind med Daniel Telleborn 9:30 till 9:55

lördag

  • Move2day Challenge – 40 min med Daniel Telleborn 9:00 till 9:40

 

Är du intresserad av att vara med oss mot ett hälsosammare liv är det bara att höra av sig! Alla kan träna med oss!