Ny vecka igen! Våren har verkligen börjat med sin härliga värme och i helgen har vi kunnat njuta av riktigt höga temperaturer. Påsken närmar sig och med den kommer lite extra träningsmöjligheter och erbjudande för era nära och kära som kanske kommer på besök. Även för er som är nere över denna helg och följer denna sida och Move2day kommer det komma erbjudande. Håll utkik i veckan! I denna vecka pratar vi om stelhet!

Veckans schema ser ut som de brukar vid udda veckor med våra pass med lite högre intensitet. Onsdag lägger vi till ett härligt Morning Flow med Sandra för att få en härlig avslutning på morgonträningen och på onsdag kväll kommer vi också lägga till 15 minuter med lite dynamisk stretch för alla våra lite stumma kroppar. Det blir inte denna vecka som ett pass utan vi kör på lite frivilligt efter passet bara.

Hela kapitlet med stretch är väldigt omtalat och jag anser att det som fungerar bäst är att jobba runt lite dynamisk stretch i hela kroppen. Det vill säga att jobba med lite mer rörelse men ändå hitta sina egna yttersta lägen för att skapa lite bättre längd och förhållanden

Tänk att kroppen varje morgon har lite nybyggd ”spindelväv” även kallad fashia, runt om bland annat alla muskler och leder. Utöver den vi normalt såklart har fullt av i kroppen. Rör vi på oss och skapar lite värme genom hela kroppen så kommer de där ”extra nätet” bryta upp, men om vi dag efter dag inte rör på oss och sträcker ut kroppen så kommer detta byggas på hela tiden och till sist blir vi så kallat stela. Det vill säga musklerna klibbar ihop med varandra där vi behöver rörelse över, under, vid sidan av och igenom varandra. Med tiden förlorar vi förmågan att röra oss lika fritt och till sist blir det så ”ihopluddat” att vi behöver ta hjälp av till exempel behandlingar för att kunna återfå rörelsen igen.

Jag jobbar mycket med just denna bindväv i den personliga träning jag utför och har ett specifikt paket där vi verkligen går in på djupet. Så kallat rörelseintegrering. Där jag jobbar både med rörelser men också med manipulering av bindväven för att skapa mer förutsättningar och frihet mellan bland annat muskler. Detta är något som många gånger gör underverk inom smärta, hållning och optimal rörelseutveckling. Hör av dig om du är nyfiken på att veta mer.

Så nu tänker vi på att hålla igång kroppen på ett eller annat sätt varje dag! På studion ser veckans träningsschema ut såhär!

måndag

  • Hanging & Cardio Workout med Daniel Telleborn 8:30 till 8:55
  • Stability Cardio med Daniel Telleborn 9:00 till 9:25
  • Move2day Challenge – 55 min med Jonas Hansson 18:00 till 18:55

onsdag

  • Functional Workout med Sandra Telleborn 8:30 till 8:55
  • Ball Workout med Sandra Telleborn 9:00 till 9:25
  • Morning Flow med Sandra Telleborn 9:30 till 10:00
  • Hanging & Cardio Workout med Daniel Telleborn 17:30 till 17:55
  • Burning Cardio med Daniel Telleborn 18:00 till 18:25
  • Extra Dynamisk Stretch med Daniel Telleborn 18:30 – 18:45

torsdag

  • Box Cardio med Sandra Telleborn 17:30 till 17:55
  • Functional Workout med Sandra Telleborn 18:00 till 18:25

fredag

  • Tabata med Daniel Telleborn 8:30 till 8:55
  • Stability Core med Daniel Telleborn 9:00 till 9:25

lördag

  • Move2day Challenge – 40 min med Daniel Telleborn 9:00 till 9:40

 

Är du intresserad av att vara med oss mot ett hälsosammare liv är det bara att höra av sig! Alla kan träna med oss!