Människokroppen är skapad för rörelse och den behöver få vara igång fysiskt för att fungera optimalt. Konditionsträning är som styrketräning för din absolut viktigaste muskel – hjärtmuskeln. Hjärtat behöver få jobba för att du ska må bra! Eftersom hjärtat är en muskel blir det starkare när det tvingas jobba hårdare. Förmågan att pumpa blod blir större och det gör att hjärtat kan slå färre slag och ändå få ut samma mängd blod. Blod som bland annat transporterar näring och syre. När du får bättre kondition har hjärtans arbete blivit mer effektivt och dess förmåga att ta upp och transportera syre i kroppen förbättrats.

Som vanligt blandar vi in en stor del konditionsträning i våra pass och denna vecka är inget undantag. Box Cardio, Cardio Attack och Move2day Challenge är bara ett par av de pass veckan erbjuder på studion för att stärka just konditionen och våra hjärtmuskler. Lite förändringar är det i veckans tider så håll utkik på dagar och tider.

Här är summeringen på veckans schema!

måndag

  • Move2day Challenge – 55 min med Jonas Hansson 18:00 till 18:55

onsdag

  • Box Cardio med Sandra Telleborn 8:30 till 8:55
  • MRL – Mage, Rumpa, Lår med Sandra Telleborn 9:00 till 9:25
  • Strength & Hanging Workout med Daniel Telleborn 17:30 till 17:55
  • Cardio Attack med Daniel Telleborn 18:00 till 18:25

torsdag

  • Functional Workout med Sandra Telleborn 08:30 till 08:55
  • Ball Workout med Sandra Telleborn 09:00 till 09:25
  • Morning Flow med Sandra Telleborn 09:30 till 09:55
  • Box Cardio med Sandra Telleborn 17:30 till 17:55
  • Functional Workout med Sandra Telleborn 18:00 till 18:25

lördag

  • Hanging & Cardio Workout med Daniel Telleborn 8:30 till 8:55
  • Move2day Challenge – 40 min med Daniel Telleborn 9:00 till 9:40

Är du intresserad av att vara med oss mot ett hälsosammare liv är det bara att höra av sig! Alla kan träna med oss!